Starsailor - by night

Monday, January 29, 2007

En tid för Bra Saker

Jag vet inte vad det är med januari, men den kan få en låg över de mest abstrakta saker. Det är snart februari och till skillnad från januari så är det en månad för Bra Saker. Det blir lite ljusare. Bara en sån sak. Sen gör snön på taken sitt till, Ibland kan jag bara sitta och längta till att det ska bli mörkt så att jag kan tända lite ljus och sitta vid fönstret i min rätt så sköna stol och läsa en bok, Dessutom fyller jag snart år. Inte för att jag går och önskar mig saker tre månader i förväg eller sparar julens önskelistor och skriver över det som jag inte fick på julafton till en ny lista, men ändå. En tårta kan man alltid hoppas på. Och att hitta på något roligt med vänner.

Sommaren verkar också bli ljus. Går allt väl kommer cykeln rulla från Trollhättan till Kebnekaise och sedan kommer fyra fötter stå så högt upp man kan komma i Sverige. Inte för att det är hjödmetrarna jag vill åt. Det är tystnaden. Det är inte utan att man blir nostalgisk när man tänker tillbaka på mt. Chirripó och tittar på bilderna därifrån.
Sen vet jag inte vad vi håller på med, det är faktiskt ganska barnsligt och det vet vi. Men som sagt:
Det är snart februari.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home